viernes, 16 de junio de 2017

14 juny 2017 RAC1 (entrevistes col·loqui) (opinió)

14 juny 2017 



L’Enric és una víctima indirecta de l’atemptat d’Hipercor. El dilluns 19 de juny farà 30 anys de la bomba d’ETA en aquest supermercat de l’Avinguda Meridiana de Barcelona. Ell en té 29, a punt de fer-ne 30. En el moment de l’atemptat, la seva mare estava embarassada d’ell. L’Enric, durant anys, va pensar que era fill únic, fins que un dia, mirant la tele, va veure com els pares explicaven que havien perdut dos fills (dos germans de l’Enric) a l’atemptat d’Hipercor. Albert Om ha parlat amb ell i la seva família a Santa Perpètua de la Mogoda.
Durant anys em vaig pensar que era fill únic, fins que em vaig assabentar de l’atemptat que hi va haver

Vaig veure alguna cosa sobre l’atemptat d’Hipercor per la televisió, vaig veure els meus pares i em vaig quedar sobtat; va ser com un shock 
L’Enric va agafar consciència de l’atemptat de gran, però l’ha deixat marcat de per vida.

No he entrat mai a l’Hipercor, ni hi penso entrar

Els pares de l’Enric, la Núria i l’Enrique, no han estat mai considerats oficialment com a víctimes de l’atemptat perquè no hi van ser. Tot i així, n’han patit els efectes a nivell psicològic.

No ens consideren víctimes, però en canvi hem patit les seqüeles: ho hem recordat sempre, ens ha marcat la vida, vam haver de deixar la feina...

Tant és si no estàvem a l’Hipercor en aquell moment, però ho hem patit tota la vida; que els hi matin els dos fills és el pitjor que els pot passar a uns pares

La Núria ha expressat la seva impotència per no haver rebut cap mena d’ajut de l’Estat després de l’atemptat on va perdre dos fills i una germana.
Encara estem esperant una trucada del Ministeri per veure si ens falta alguna cosa

Escolteu la conversa sencera que han tingut l’Enric, la Núria i l’Enrique amb Albert Om.

A més, Islàndia ha recordat l’atemptat d’Hipercor amb Robert Manrique, víctima de l’atemptat i ex delegat de l’Associació Catalana de Víctimes d’Organitzacions Terroristes, la psicòloga Sara Bosch i el periodista Jordi Bordas, que va cobrir l’atemptat per La Vanguardia. Escolteu la conversa.

Opinió:

Es de agraïr que es tracti el tema relaiconat amb víctimes del terrorisme fugint de l'us polític i partidista i es doni mes importància a la realitat social, mèdica i psicològica de qui ha patit un atemptat. Aquesta entrevista, a mes a mes, te un afegit molt important... es la primera que ha fet l'Enric Vicente Manzanares, un jove a qui admiro des de el primer moment en que el vaig conèixer (i ja han pasat un grapat d'anys)... igual que a d'altres joves que han patit els efectes de un atemptat amb unes edats molt curtes o fins i tot des de l moment del naixement.
Uns èssers humans amb un seny i una dignitat que mai ningú podrá vençer...

En el seguent link es pot trobar per sectors l'entrevista amb tots els entrevistats per l'Albert Om.



No hay comentarios:

Publicar un comentario